РІВНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ (СПЕЦІАЛЬНИЙ) № 35
РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РІВНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ (СПЕЦІАЛЬНИЙ) № 35
РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ
Освітній процес для дітей з порушенням зору передбачає створення спеціальних умов для розвитку, корекції зорових порушень та соціальної адаптації, що включає спеціально організовану корекційно-розвиткову роботу, формування сенсорної культури, використання спеціальних засобів навчання та інтеграцію в суспільство.
Основні завдання та принципи
• Корекція та компенсація зорових порушень: Збереження та розвиток залишкового зору, а також компенсація його відсутності через розвиток інших аналізаторів.
• Формування життєвих компетентностей: Розвиток самостійності, комунікативних навичок, позитивної самооцінки та впевненості в собі.
• Створення доступного середовища: Адаптація простору та використання спеціальних засобів навчання, які роблять освітній процес комфортним та ефективним.
• Використання спеціальних технологій: Застосування тифлотактильного навчання, інтерактивних панелей та елементів доповненої реальності (AR) для кращого сприйняття інформації.
• Підготовка до школи: Підготовка дітей до навчання у школі та подальшої інтеграції в суспільство.
Специфіка освітнього процесу
• Корекційно-розвиткова робота:
o Логокорекційна робота для корекції мовленнєвих порушень.
o Тифлопедагогічна робота для розвитку сприйняття та просторової орієнтації.
o Психологічна підтримка для формування емоційної сфери та мотивації.
• Сенсорний розвиток:
o Формування сенсорної культури через розвиток зорового, слухового та тактильного сприймання.
o Розвиток дрібної моторики та просторової орієнтації.
• Індивідуальний підхід:
o Розробка індивідуального плану розвитку дитини.
o Адаптація навчальних матеріалів та методів відповідно до потреб кожної дитини.
• Інтеграція:
o Забезпечення можливості спілкування та взаємодії з однолітками, що мають нормативний розвиток.
o Створення умов для соціальної адаптації та інклюзії в суспільство.
