Тифлопедагогічна служба
спрямована на корекцію і компенсацію первинних і вторинних порушень « Далі...»
Психологічна служба
Практичний психолог закладу Ірина Стрельбіцька створює соціально-психологічні умови для розвитку особистості кожного зороводепривованого дошкільника « Далі...»
Логопедична служба
Своєчасно сформована мовленнєва компетентність у слабозорих і незрячих дошкільнят є однією зі складових розвитку цілісної особистості зороводепривованої дитини. Базовий компонент дошкільної освіти перед¬бачає переорієнтацію підготовки дітей з порушенням зору до школи від суто навчального до соціально-розвиваючого процесу, що забезпечує вміння діяти, спілкуватися й жити у швидко змінюваних сучасних умовах. « Далі...»
Дефектологічна служба закладу
поділяється на три групи :
-
тифлопедагогічну;
-
психологічну;
-
логопедичну
метою яких є :
-
надання своєчасного
корекційно-розвиткового , психолого-педагогічного супроводу слабозорим
і незрячим дітям дошкільного віку
;
-
досягнення
ефективності в корекції , компенсації та
розвитку дошкільнят з порушенням зору;
-
адаптація
таких дітей до соціуму;
-
взаємодія з батьками вихованців
з питань:
психофізичних особливостей дітей з порушенням зору ;
корекції, компенсації і розвитку в домашніх умовах;
адаптації дошкільнят до соціуму тощо.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ,
ЯКІ ХОЧУТЬ ПРАЦЮВАТИ
З
ДОШКІЛЬНЯТАМИ ,
ЩО МАЮТЬ ПОРУШЕННЯ ЗОРУ
Вихователям:
- турботливо ставитися до дітей з порушенням зору
, створювати необхідні умови для комфортного
перебування і розвитку малюків;
- планувати і здійснювати індивідуальний підхід у всіх видах діяльності з
урахуванням діагнозу дітей та
психофізичних особливостей;
- спонукати таких дошкільнят до
ігор у маленьких підгрупах, до загальних хороводних та імітаційних ігор, парних
доручень, розвиваючи у них інтерес до
спілкування з однолітками, дорослими ;
- учити зороводепривованих дошкільнят (
використовуючи постійний словесний супровід)
мити, витирати руки й обличчя
рушником, знімати і надягати одяг, доглядати за ним, правильно сидіти за
столом, користуватися столовими приборами, складати іграшки на місце і
підтримувати порядок, розвивати навички
елементарного самообслуговування та гігієни;
- співпрацювати з дітьми у практичних справах (спільні ігри, трудові
доручення, догляд за тваринами, рослинами тощо), спрямовуючи розвиток
пізнавальної активності, допомагати дошкільнятам з порушенням зору через спільну діяльність освоювати нові
способи і прийоми дії;
- розвивати дрібну, артикуляційну і загальну моторику за допомогою пальчикової,
артикуляційної гімнастики, чистомовок, масаж, загальнорозвиваючих вправ, ігор і завдань.
Вчителю - дефектологу ( тифлопедагогу) :
- проявляти увагу до дітей, створювати сприятливі умови для позитивного
самопочуття й активності;
- здійснювати комплексний корекційно- розвивальний вплив , включаючи в роботу з вихованцями ігри та завдання на дорозвиток усіх
компонентів мислення, мовлення, уваги , уяви тощо;
- розвивати зорову , зорово – просторову , слухову функції , загальну і дрібну
моторику;
- здійснювати розвиток компенсаторних здібностей, емоційно - особистісної
сфери.
Вчителю - логопеду:
- проявляти увагу до дітей з комплексним порушенням зору та мовлення ,
створювати сприятливі умови для позитивного самопочуття й активності;
- здійснювати комплексний мовленнєвий розвиток, включаючи роботу з такими дітьми ігри та
завдання на розвиток усіх компонентів мовлення (фонематичні процеси, лексичний
і граматичний лад, зв`язне мовлення);
- розвивати слухову функцію (немовленнєвий слух і фонематичні процеси), зорово - просторову і рухову
функції, загальну, артикуляційну, дрібну моторику;
- здійснювати розвиток розумової діяльності й емоційно - особистісної сфери.
Практичному психологу:
- приділяти особливу увагу психічному самопочуттю дітей з порушенням зору ,
збереженню їхнього психічного здоров`я;
- підвищувати активність дітей та їхню самостійність через індивідуальну і
групову діяльність, спрямовану на розвиток навичок комунікативності;
- здійснювати інтелектуальний, соціально - психологічний й емоційно - вольовий
розвиток слабозорих і незрячих дітей .
Інструктору з фізкультури:
- здійснювати диференційований підхід під час підготовки до занять
(планувати індивідуальну роботу);
- створювати умови для гарного самопочуття дітей з порушенням зору , попереджувати їх
стомлюваність;
- розвивати загальну рухову активність зороводепривованих дошкільнят ;
- розвивати різні види самостійної рухової діяльності з урахуванням рухових
можливостей таких дітей ;
- розвивати фізичні якості й рухові здібності: швидкість реакції, спритність,
гнучкість, силу, витривалість, координацію;
- формувати у дітей з порушенням зору базові вміння і навички у різних іграх і вправах, елементи техніки виконання всіх
основних видів рухів.
Музичному керівнику:
- створювати
умови для прояву позитивних емоцій, гарного самопочуття слабозорих і незрячих дошкільнят ;
- здійснювати індивідуальний підхід у роботі з такими дітьми (зменшувати
навантаження, давати посильні завдання) ;
- забезпечувати музичний розвиток, використовуючи у роботі рухливі ігри,
ігрові завдання під музику, хороводні ігри, спів, слухання музики;
- залучати вихованців до святкових заходів, розваг, театральної
діяльності, розвиваючи їх творчі здібності.