ДЕФЕКТОЛОГІЧНА ( ТИФЛОПЕДАГОГІЧНА) РОБОТА У ЗАКЛАДІ
спрямована на дорозвиток знань , умінь та навичок, корекцію і компенсацію полісенсорних порушень зороводепривованих дошкільників відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні та програми розвитку дітей з важкими порушеннями зору.
Далі...»
ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА У ЗАКЛАДІ
Практичний психолог закладу Мар’яна РУДАВКА створює соціально-психологічні умови для розвитку особистості кожного зороводепривованого дошкільника, корегує міжособистісні стосунки усіх учасників педагогічного процесу, здійснює профілактику порушень у розвитку та поведінці слабозорих і незрячих дошкільнят
Далі...»
ЛОГОКОРЕКЦІЙНА РОБОТА У ЗАКЛАДІ
Практика роботи вчителів-логопедів закладу показала , що мовленнєві порушення у слабозорих і незрячих дітей своєрідні за виразністю, симптоматикою і структурою.
Враховуючи таку своєрідність вчителі – логопеди закладу: Леонід САДЛІВНОНЧИК та Ілона БОГДАН працюють за такими принципами:
- облік первинних і вторинних дефектів;
- опора на підлягаючі збереженню аналізатори, компоненти мовленнєвої діяльності , створення полісенсорної основи;
- корегуюче навчання;
- облік рівня сформованості мовлення і структури мовленнєвого порушення;
- формування всебічних уявлень про оточуюче середовище з опорою на різні форми вербальної і невербальної діяльності;
- облік новизни, об’єму наростаючої складності вербального матеріалу.
Далі...»
РІВНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ (СПЕЦІАЛЬНИЙ) № 35
РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РІВНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ (СПЕЦІАЛЬНИЙ) № 35
РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Педагогічна робота у закладі охоплює три основні напрямки:
- організаційно-педагогічний,
- лікувально-відновлювальний
- корекційно-виховний.
Важливим є розвиток зорового сприймання та активізація зорових функцій шляхом інтеграції корекційних завдань у всі види дитячої діяльності (ігри, заняття, побут, екскурсії). Така робота дозволяє зороводепривованим дітям засвоювати вимоги Базового компонента дошкільної освіти України та програми для дітей з важкими порушеннями зору, розвивати практичні навички користування залишковим зором та компенсувати полісенсорні порушення розвитку.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ,
Вихователям:
Напрямки роботи
• Організаційно-педагогічний: Забезпечує освітній процес корекційного спрямування з урахуванням психофізичних особливостей і потреби дітей з порушеннями зору.
• Лікувально-відновлювальний: Зосереджений на медичній роботі з відновлення та збереження зорових функцій, часто включаючи етапи плеоптики, ортоптики та стереоптики.
• Корекційно-виховний: Спрямований на розвиток зорового сприймання, зорової орієнтації та компенсацію порушень зору через спеціально організовані заняття та діяльність.
Особливості педагогічної роботи
• Інтеграція в діяльність: Корекційні завдання мають бути для зороводепривованої дитини частиною цікавої діяльності (гри, праці, екскурсії), а не тільки спеціальних занять.
• Розвиток зорових функцій: Активно стимулюються та розвиваються зорові функції через різні форми роботи.
• Практичні навички: Робота спрямована на формування практичних навичок використання зору в повсякденному житті.
• Взаємодія фахівців: У роботі беруть участь різні фахівці – офтальмолог, тифлопедагог, вихователь, які узгоджують свої дії для досягнення найкращого результату.
ЯКІ ХОЧУТЬ ПРАЦЮВАТИ З ДОШКІЛЬНЯТАМИ ,
ЩО МАЮТЬ ПОРУШЕННЯ ЗОРУ
- турботливо ставитися до дітей з порушенням зору , створювати необхідні умови для комфортного перебування і розвитку малюків;
- планувати і здійснювати індивідуальний підхід у всіх видах діяльності з урахуванням діагнозу дітей та психофізичних особливостей;
- спонукати таких дошкільнят до ігор у маленьких підгрупах, до загальних хороводних та імітаційних ігор, парних доручень, розвиваючи у них інтерес до спілкування з однолітками, дорослими ;
- учити зороводепривованих дошкільнят ( використовуючи постійний словесний супровід) мити, витирати руки й обличчя рушником, знімати і надягати одяг, доглядати за ним, правильно сидіти за столом, користуватися столовими приборами, складати іграшки на місце і підтримувати порядок, розвивати навички елементарного самообслуговування та гігієни;
- співпрацювати з дітьми у практичних справах (спільні ігри, трудові доручення, догляд за тваринами, рослинами тощо), спрямовуючи розвиток пізнавальної активності, допомагати дошкільнятам з порушенням зору через спільну діяльність освоювати нові способи і прийоми дії;
- розвивати дрібну, артикуляційну і загальну моторику за допомогою пальчикової, артикуляційної гімнастики, чистомовок, масаж, загальнорозвиваючих вправ, ігор і завдань.
Вчителю - дефектологу ( тифлопедагогу) :
- проявляти увагу до дітей, створювати сприятливі умови для позитивного самопочуття й активності;
- здійснювати комплексний корекційно- розвивальний вплив , включаючи в роботу з вихованцями ігри та завдання на дорозвиток усіх компонентів мислення, мовлення, уваги , уяви тощо;
- розвивати зорову , зорово – просторову , слухову функції , загальну і дрібну моторику;
- здійснювати розвиток компенсаторних здібностей, емоційно - особистісної сфери.
Вчителю - логопеду:
- проявляти увагу до дітей з комплексним порушенням зору та мовлення , створювати сприятливі умови для позитивного самопочуття й активності;
- здійснювати комплексний мовленнєвий розвиток, включаючи роботу з такими дітьми ігри та завдання на розвиток усіх компонентів мовлення (фонематичні процеси, лексичний і граматичний лад, зв`язне мовлення);
- розвивати слухову функцію (немовленнєвий слух і фонематичні процеси), зорово - просторову і рухову функції, загальну, артикуляційну, дрібну моторику;
- здійснювати розвиток розумової діяльності й емоційно - особистісної сфери.
Практичному психологу:
- приділяти особливу увагу психічному самопочуттю дітей з порушенням зору , збереженню їхнього психічного здоров`я;
- підвищувати активність дітей та їхню самостійність через індивідуальну і групову діяльність, спрямовану на розвиток навичок комунікативності;
- здійснювати інтелектуальний, соціально - психологічний й емоційно - вольовий розвиток слабозорих і незрячих дітей .
Інструктору з фізкультури:
- здійснювати диференційований підхід під час підготовки до занять (планувати індивідуальну роботу);
- створювати умови для гарного самопочуття дітей з порушенням зору , попереджувати їх стомлюваність;
- розвивати загальну рухову активність зороводепривованих дошкільнят ;
- розвивати різні види самостійної рухової діяльності з урахуванням рухових можливостей таких дітей ;
- розвивати фізичні якості й рухові здібності: швидкість реакції, спритність, гнучкість, силу, витривалість, координацію;
- формувати у дітей з порушенням зору базові вміння і навички у різних іграх і вправах, елементи техніки виконання всіх основних видів рухів.
Музичному керівнику:
- створювати умови для прояву позитивних емоцій, гарного самопочуття слабозорих і незрячих дошкільнят ;
- здійснювати індивідуальний підхід у роботі з такими дітьми (зменшувати навантаження, давати посильні завдання) ;
- забезпечувати музичний розвиток, використовуючи у роботі рухливі ігри, ігрові завдання під музику, хороводні ігри, спів, слухання музики;
- залучати вихованців до святкових заходів, розваг, театральної діяльності, розвиваючи їх творчі здібності.
