РІВНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ (СПЕЦІАЛЬНИЙ) № 35
РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ


ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА У ЗАКЛАДІ

Практичний психолог закладу Мар’яна РУДАВКА створює соціально-психологічні умови для розвитку особистості кожного зороводепривованого дошкільника, корегує міжособистісні стосунки усіх учасників педагогічного процесу, здійснює профілактику порушень у розвитку та поведінці слабозорих і незрячих дошкільнят.
Робота практичного психолога ґрунтується на принципах спеціальної дидактики , а саме :
- експресивної терапії ( встановлення вербального і невербального контакту з дітьми через корекційно-розвиткові ігри ) ;
- психокінезіологічної гімнастики ( заспокійливі етюди з використанням симетричих рухів тіла ) ;
- кінезіології ( розвиток головного мозку дітей через рух );
- піскотерапії ( розвиток тактильно-кінестетичної чутливості);
- казкотерапії.
Психологічна робота у закладі привертає увагу батьків вихованців до долі власної дитини , допомагає зрозуміти вирішальне значення ранніх та дошкільних років розвитку зороводепривованої особистості , ролі тата і мами, родинної атмосфери у формуванні базисних якостей сина або доньки : почуття впевненості, захищеності, вміння радіти, співчувати, виявляти творчу ініціативу, бути активним, дбати про добрі стосунки з членами сім’ї, з друзями, вміти гідно поводитися в разі перемоги чи поразки.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОЦЕСУ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ ДО ВІДВІДУВАННЯ ЗАКЛАДУ

1. Наявний гнучкий режиму, з метою поступового вироблення в дитини звички дотримуватися певного режиму дня.
2. Сформовано навички самообслуговування (вміння само¬стійно їсти, вдягатися, складати іграшки, одяг тощо).
3. Розвинуті ігрові навички, , навички спілкування. Поступо¬во розширено коло знайомств малюка.
4. Організовано позитивне емоційне спілкування дитини з працівниками закладу.
5. У групових кімнатах передбачено осередки для індивідуальних ігор, занять, наявні куточки усамітнення.
6. Забезпечено між вікове спілкування дітей, з метою успішної адаптації до нового побуту.
7. Забезпечено змістовну діяльність дошкільнят (з урахуванням інтересів та вікових можливостей кожної дитини ).
8. Проведено психолого-педагогічну просвіту з батьками з питань адаптації дітей до дитячого садка (індивідуальні бесіди, консультації у вигляді діалогу, воркшопи, тощо).
9. Поступово збільшувалася тривалість перебування дитини у дитячому садку.
10. Розширено коло близьких людей, які приводять дитину до закладу (не тільки мама, а й тато, дідусь, що метою полегшення адаптації дитини).
11. Проведено спеціальні ігрові комплекси психологічного спрямування, з метою розширення кола спілкування, вироблення впевненості, зняття тривожності, страхів.

ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ’ЯЗКИ
практичного психолога, який працює з зороводепривованими дошкільнятами (витяг з посадової інструкції)

Практичний психолог:
2.1. Здійснює професійну діяльність, спрямовану на збереження психологічного, соматичного, соціального стану вихованців у процесі корекції, компенсації і розвитку.
2.2.Сприяє охороні прав особистості відповідно до Конвенції з охорони прав дитини.
2.3.Сприяє гармонізації соціальної сфери установи і здійснює превентивні заходи щодо профілактики виникнення соціальної дезадаптації.
2.4.Визначає фактори, що перешкоджають розвитку особистості вихованців, вживає заходів щодо надання психологічної допомоги.
2.5.Надає допомогу вихованцям, батькам вихованців, або законним представникам дитини, педагогічному колективу та іншим працівникам закладу у вирішенні питань психологічного напрямку.
2.6.Проводить психологічну діагностику різного профілю і призначення.
2.7.Складає психолого-педагогічні висновки за результатами моніторингових досліджень.
2.8.Веде необхідну документацію, дотримуючись вимог чинного законодавства.
2.9.Бере участь у плануванні та розробці корекційно - розвиткових програм з урахуванням психофізичних особливостей зороводепривованих дошкільнят. Сприяє розвитку у таких дітей готовності до орієнтації в різних ситуаціях життєвого і професійного самовизначення.
2.10.Попереджує та здійснює профілактику професійного вигорання педагогів.
2.11.Проводить психолого-педагогічну корекцію порушень соціалізації особистості вихованців.
2.12.Формує психологічну культурузороводепривованих дошкільнят, академічну доброчесність працівників закладу та батьків вихованців.
2.13.Консультує працівників закладу з питань практичного застосування психології, орієнтованої на підвищення соціально-психологічної компетентності вихованців, батьків та законних представників дитини.
2.14.Бере участь в роботі педагогічної ради, підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників, проведенні семінарів та засідань методичних об’єднань; у розробці корекційно - розвиткових планів, програм, посібників, методичних рекомендацій.
2.15.Підвищує фаховий і кваліфікаційний рівень.
2.16.Складає річний та місячний плани роботи, затверджує їх у директора закладу, узгоджує у завідувача ЦППСР (центр психології) управління освіти Рівненського міськвиконкому.
2.17. Сприяє створенню умов для ефективної адаптації зороводепривованих дошкільнят у закладі, працює з батьками та вихователями з питань створення єдиного підходу до виховання дітей в сім’ї та дитячому закладі.
2.18. Складає та реалізує програми підгрупової корекційно - розвиткової діяльності психологічного напрямку з дітьми із зоровою депривацією.
2.19.Сприяє дотриманню академічної доброчесності, формуванню позитивного психологічного клімату в дитячому колективі, колективі закладу, у батьків вихованців.
2.20.Використовує в своїй діяльності інноваційні форми та методи надання психологічних послуг (воркшоп, буккросинг, семінари-практикуми, тренінги, індивідуальне та групове консультування, тощо).
2.21.Постійно працює над підвищенням власної психологічної і професійної компетентності, загальної культури, самовдосконалення.
2.22. Використовує у своїй професійній інноваційні діяльності методики, технології і методи, які пройшли соціально-психологічну експертизу у відповідних державних центрах практичної психології і соціальної роботи.
2.23.Дотримується академічної доброчесності, педагогічної етики, етичного кодексу психолога, поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного, психічного, соціального, духовного насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
2.24. Дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту. Своєчасно проходить медичне обстеження.
2.25.Здійснює міжпрофесійні і міждисциплінарні зв’язки між вихователями та іншими спеціалістами у закладі.
2.26. Налагоджує, систематично підтримує зв’язки з психологом школи з питань забезпечення наступності і послідовності вивчення психофізичних, індивідуальних особливостей зороводепривованих дітей.
2.27. Зберігає таємницю щодо відомостей, ознайомлення з якими не є необхідним для здійснення педагогами корекційної роботи і може завдати шкоди дитині та її оточенню.
2.28. Бере участь у створенні здорового, безпечного, розвивального психологічного осередка в кабінеті.
2.29. У випадках. коли не можливо виконати посадові обов’язки у закладі з незалежних від психолога причин (несприятливі метеорологічні умови, епідемії, карантин, воєнні дії, тощо), організовує свою роботу дистанційно або безпосередньо у закладі.
2.32. Дотримується вимог статті 11 Закону України Про запобігання і протидію домашньому насильству з метою попередження жорстокого поводження з дітьми, булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від булінгу та ефективного реагування на факти насильства у закладі.
2.33. Своєчасно інформує директора закладу про випадки жорстокості та насильства до дітей свідком яких став особисто або про які отримав достовірну інформацію від інших осіб; проводить розслідування щодо випадків булінгу (цькування).
2.34. Несе персональну відповідальність за дотримання законодавства про попередження випадків жорстокості та насильства серед вихованців. Активізує діяльність, спрямовану на розвиток духовності в осередку учасників освітнього процесу.

 

Чекаємо Ваших листів за адресою

E-mail: ssadok@ua.fm