Психологічна служба
закладу
Практичний
психолог закладу Ірина
Стрельбіцька створює соціально-психологічні умови для розвитку особистості кожного зороводепривованого дошкільника,
корегує міжособистісні стосункі усіх учасників педагогічного процесу, здійснює
профілактику порушень в індивідуальному розвитку та поведінці слабозорих і незрячих дошкільнят .
Робота практичного
психолога ґрунтується на принципах спеціальної дидактики , а саме :
-
експресивної
терапії ( встановлення вербального
і невербального контакту з дітьми через
корекційно-розвиткові ігри ) ;
-
психокінезіологічної
гімнастики ( заспокійливі
етюди з використанням симетричих
рухів тіла ) ;
-
кінезіології
( розвиток головного мозку дітей через
рух );
-
піскотерапії ( розвиток
тактильно-кінестетичної
чутливості);
-
казкотерапії
.
Щорічно у закладі діє психологічна служба у складі : директора
закладу Тамари Грицак, практичного психологаІрини Стрельбіцької , вчителя –
дефектолога Ірини Гринчук , вчителя – логопеда Марини Щурук , вихователя Ірини
Рудик .
Психологічна служба привертає
увагу батьків вихованців до долі власної дитини , допомагає зрозуміти
вирішальне значення ранніх та дошкільних років розвитку зороводепривованої
особистості , ролі тата і мами, родинної
атмосфери у формуванні
базисних якостей сина або доньки : почуття впевненості, захищеності, вміння
радіти, співчувати, виявляти творчу ініціативу, бути активним, дбати про добрі
стосунки з членами сім’ї, з друзями, вміти гідно поводитися в разі перемоги чи поразки.
Завдання та обов'язки практичного психолога,
який працює з зороводепривованими дошкільнятами
(витяг з посадової інструкції)
Практичний психолог:
2.1. Здійснює професійну діяльність, спрямовану на збереження
психологічного, соматичного, соціального стану
вихованців у процесі корекції, розвитку,
навчання і виховання у закладі.
2.2.Сприяє охороні прав особистості відповідно до Конвенції з
охорони прав дитини.
2.3.Сприяє гармонізації соціальної сфери установи і здійснює
превентивні заходи щодо профілактики виникнення соціальної дезадаптації.
2.4.Визначає фактори, що перешкоджають розвитку особистості
вихованців, вживає заходів щодо надання
психологічної допомоги (психокорекційної, реабілітаційної та консультативної…).
2.5.Надає допомогу вихованцям, батькам вихованців ,
педагогічному колективу та
іншим працівникам закладу у вирішенні питань психологічного напрямку.
2.6.Проводить психологічну діагностику різного профілю і
призначення.
2.7.Складає психолого-педагогічні висновки
за матеріалами дослідницьких робіт з метою
орієнтації педагогічного колективу,
батьків в питаннях
особистісного і соціального розвитку вихованців.
2.8.Веде документацію за встановленою формою.
2.9.Бере участь у плануванні та розробці розвиткових,
корекційних програм освітнього процесу з урахуванням психофізичних
особливостей зороводепривованих
дошкільнят. Сприяє розвитку у таких
дітей готовності до орієнтації в різних ситуаціях
життєвого і професійного самовизначення у таких дітей.
2.10.Здійснює психологічну підтримку вихованців з важкими первинними і вторинними порушеннями, сприяє корекції і
компенсації.
2.11.Проводить психолого-педагогічну корекцію порушень
соціалізації особистості вихованців.
2.12.Формує психологічну культуру зороводепривованих
дошкільнят, працівників закладу та
батьків вихованців.
2.13.Консультує працівників освітнього закладу з питань
практичного застосування психології, орієнтованої на підвищення
соціально-психологічної компетентності вихованців, працівників закладу , батьків .
2.14.Бере участь в роботі педагогічної ради, підготовці та
проведенні атестації педагогічних працівників, проведенні семінарів та засідань
методичних об’єднань; у розробці корекційно–розвиткових планів, програм, посібників, методичних
рекомендацій.
2.15.Підвищує фаховий і кваліфікаційний рівень.
2.16.Складає річний та місячний план роботи, узгоджує його у
методиста-психолога ЦППСР управління освіти Рівненського
міськвиконкому, затверджує у директора
закладу.
2.17. Сприяє створенню умов для ефективної адаптації
зороводепривованих дошкільнят у дошкільному закладі, узгоджує між батьками та вихователями питання
створення єдиного підходу до виховання дітей в сім'ї та дитячому закладі.
2.18.Складає та реалізує програми підгрупової корекційно-розвиткової діяльності
психологічного напрямку з дітьми з
зоровою депривацією.
2.19. Сприяє формуванню позитивного психологічного клімату в
дитячому колективі, колективі закладу шляхом підвищення комунікативності,
психологічної культури працівників і батьків вихованців.
2.20.Використовує в своїй діяльності інноваційні форми та методи
надання психологічних послуг (семінари-практикуми, тренінги, індивідуальне та
групове консультування…).
2.21.Постійно працює над підвищенням власної психологічної і
професійної компетентності, загальної культури, самовдосконалення.
2.22. Використовує у своїй професійній діяльності методики,
технології і методи, які пройшли соціально - психологічну експертизу у
відповідних державних центрах практичної психології і соціальної роботи.
2.23.Дотримується педагогічної етики та етичного кодексу психолога,
поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного, психічного,
соціального, духовного насильства,
пропагує здоровий спосіб життя.
2.24.Дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і
протипожежного захисту. Своєчасно проходить періодичне медичне обстеження.
2.25.Здійснює міжпрофесійні і міждисциплінарні зв'язки між вихователями та іншими
спеціалістами у закладі.
2.26. Налагоджує,
систематично підтримує зв'язки
з психологом школи з питань забезпечення наступності і послідовності вивчення психофізичних, індивідуальних
особливостей зороводепривованих дітей.
2.27. Зберігає таємницю щодо відомостей, ознайомлення з якими не
є необхідним для здійснення педагогами корекційної роботи і може завдати шкоди
дитині та її оточенню.
2.28. Обладнує кабінет психолога у відповідності до вимог.
.
|