Робота тифлопедагогічної служби у закладі

  спрямована на корекцію і компенсацію первинних і вторинних порушень, дорозвиток знань , умінь та навичок за розділами чинної спеціальної програми для дітей з вадами зору відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні. На підґрунті психологічних , розумових, мовленнєвих особливостей наших вихованців вчителі -  дефектологі  закладу : Тамара Грицак, Тетяна Цепух, Мирослава Головко, Ірина Гринчук, Ольга Веремчук, Катерина Плескач, Тетяна Сушкова  для  роботи з вихованцями підібрали  найбільш ефективні методи тифлокорекції, а саме, методики :Вільяма Бейтса, Євгена Аветісова, Миколи Базарного ,Гранта Гургеновича Демирчогляна тощо .
  Використання таких  методів тифлокорекції  сприяє корекції і компенсації первинних та  вторинних порушень, дорозвитку  знань ,  умінь  та навичок  у слабозорих і незрячих дошкільнят.

 

УМОВИ
за яких дитячі  очі  будуть зазнавати найменшого шкідливого впливу

 

1.      Забезпечте зручність для розташування дітей , дозвольте дітям обирати зручну для них позу , якщо це за столом то проконтролюйте правильну поставу кожного з малюків , хай дитина обере зручну відстань до предмета з яким оперує .

2.      При  подачі демонстраційного матеріалу   рекомендуємо   вико­ристовувати  тільки зелений фон -             

 

 

 


3.       Оптимальні  поєднання  кольорів : червоно- жовтий,          жовто - чор­ний,    зелено - білий,      біло - чорний

 

 


4.      Уникайте   поєднання                                                                                             черво­ного та зеленого,            синього й зеленого:

   
 

 

 

 

5.      Під час сенсорного сприймання використовуйте  об’ємний матеріал  наближений до реального.

6.      Роздатковий  матеріал розташовуйте   стаціонарно, на рівні очей дитини.

7.      Посібники повинні  мати чітку форму, контур, достатню насиченість кольорів.

8.      Щоб  уникнути  додаткового коливання погляду  на запитання  дозвольте дитині   відповідати   сидячи  за столом , крім випадків показу чи роботи  біля демонстраційної дошки.

9.      ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!  заборонено демонструвати    будь-які  об’єкти   в руках,  що  викликає непомітне тремтіння , і як наслідок  спричиняє втому  та знижує гостроту зору  у дітей.

10. Щоразу під час  занять  з дошкільнятами  використовуйте: велику  демонстраційну  таблицю або мультимедійну презентацію ; чіткі предметні картинки наближені до реальності ;  силуетні  і контурні зображення ;   окремі частини предметних картинок ;  геометричні фігури ,  пізнавальні знаки …

11. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Для демонстрації зображень  на дошці або фланелеграфі доцільно використовувати указку, оперуючи нею праворуч від демонстраційної дошки. 

Щоденно  дотримуючись   правил  зорового комфорту  , ви не тільки збережете гостроту зору дитини , розвинете мовлення , але й навчите дітей  піклуватися про своє здоров’я ,   вести здоровий спосіб життя.
 

Щоб уникнути  психоемоційного напруження та перенавантаження зорових аналізаторів дітей   використовуйте    вправи на зняття зорової втоми та активізацію зорових функцій  за методикою Вільяма Бейтса та Євгена Аветисова , які ви зможете знайти у журналі Вихователь- методист дошкільного навчального закладу   №12,  2016 року , сторінка  89 .

 

 

 

 

 

 

Чекаємо Ваших листів за адресою

E-mail: ssadok@ua.fm