ОЗДОРОВЧІ ЗАХОДИ
що систематично проводяться у дошкільному закладі
Назва заходів |
Мета |
Термін виконання |
1 Медико
- педагогічний контроль |
Диференційована
оцінка динаміки розвитку дітей з
вадами зору. Забезпечення оптимальних умов для системного, комплексного,
неперервного виховання, корекції,
розвитку , навчання та лікування дітей
з зоровою депривацією. |
Згідно плану (завідувач, лікар-офтальмолог, вих.методист, ст. медсестра ) |
2. Оздоровчі хвилинки |
Зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей з зоровою депривацією. |
Щоденно ( педагоги груп) |
3. Точковий масаж, дотиковий масаж |
Покращення
кровообігу у корі головного мозку дитини з зпаталогією зору. |
Систематично ( фізінструктор,
дефектологи, педагоги груп) |
4. Тренування дрібної моторики |
Розвиток
тактильно-кінестетичної чутливості Активізація
мовленнєвих центрів головного
мозку, стимулювання розвитку мовлення , спостережливості, уваги, пам»яті. |
Систематично ( дефектологи, педагоги
груп) |
(етюди душі) |
Гармонізація психоемоційного стану, створення
душевного комфорту і психічної рівноваги
дошкільнят з вадами зору . |
Систематично згідно плану пр.
психолога |
6.
Елементи арттерапії , звукотерапії |
Збереження
психічного здоров'я дитини. Інтенсивний і
гармонійний розвиток пізнавальних
процесів. |
Систематично ( муз керівники, дефектологи,
педагоги груп) |
7. Оздоровча гімнастика з елементами
дихальної гімнастики ци-гун |
Оздоровлення дитячого організма збагачуючи
усі органи киснем, зміцнення дихальної системи , корекція постави, порушень стопи. |
Щоденно (фізінструктор, муз керівники, дефектологи, педагоги
груп) |
8. Кінезорефлексотерапія |
Стимуляція поетапного рефлекторного розвитку загальної
моторики , перцептивної активності
дітей з патологією зору. |
Постійно (фізінструктор, дефектологи, педагоги груп) |
9.
Профілактичний масаж: - з
допомогою рукавички виготовленої з
натурального матеріалу ; -масаж стоп
ніг. |
Поліпшення кровообігу у всьому тілі. Профілактика
порушень стопи . |
Щоденно , після
денного сну ( педагоги груп) |
10.Елементи
спелеотерапії |
Профілактично
- лікувальна |
Щоденно
перед денним сном ( педагоги груп) |
11. Сміхотерапія |
Створення емоційно - позитивного настрою. М»який вплив на поведінку
дитини з заровою депривацією. |
Систематично
( усі педагоги закладу) |
12.
Казкотерапія |
Формування
високих моральних цінностей , позитивного світогляду дитини з вадами зору. |
Систематично ( усі педагоги закладу) |
13.
Нетрадиційні методи лікування очей за сучасними методиками з тифлопедагогіки. |
Стимуляція,
лікування, відновлення, розвиток та охорона залишкового зору у слабозорих . |
Щоденно, відповідно рекомендацій лікаря- офтальмолога ( тифлопедагоги). |
14. Лікування порушень зору в
плеоптоортоптичному кабінеті |
Абілітація
і реабілітація дітей дошкільного віку з зоровою
патологією |
Щоденно, відповідно до призначень лікаря – офтальмолога. ( медсестра-ортоптистка) |
15.
Окоаеробіка, вправи для зміцнення , розслаблення окорухових
м»язів. Пальмінг. – за методиками
Аветисова, Шернборн, Бейтса. |
Зміцнення ,
розслаблення окорухових
м»язів, підвищення працездатності ціліарного м»яза, позитивний вплив на формування рефракції
ока дитини ... |
Щоденно під час режимних моментів ( усі педагоги
закладу) |